30 січня 2024, 11:04

Партнер Києва активно допомагає РФ обходити санкції, маскуючи російську нафту, – FT

Турецький термінал у Дьортйолі допомагає замаскованій російській нафті потрапити до Європи, незважаючи на ембарго ЄС.

Партнер Києва активно допомагає РФ обходити санкції, маскуючи російську нафту, – FT

Туреччина, яка на словах підтримує Україну, активно допомагає Росії обходити санкції на постачання нафти. Турецький термінал у Дьортйолі маскує російську нафту, після чого вона потрапляє до Європи, пише The Financial Times.

Протягом більшої частини свого існування термінал Дьортйол був відносно маленьким підприємством, зосередженим на експорті іракської нафти, яка прибувала на об'єкт на вантажівках. Після лютого 2022 року, коли Росія напала на Україну, все змінилося. Згідно з даними компанії Kpler, з липня 2022 року, коли почали діяти перші західні обмеження на російську торгівлю, морське постачання нафти до Дьортьолу різко зросло.

За словами експертів, більша частина нафти, що надходить на термінал морем, це перероблене паливо з Росії, яке потім вирушає в Європу у порушення санкцій ЄС. Американські сенатори навіть висловили занепокоєння тим, що "замаскована російська нафта" з Дьортйола, перероблена у паливо на грецькому нафтопереробному заводі, потрапила на американські військові кораблі.

Відтоді як ЄС і G7 запровадили обмеження на торгівлю нафтою з Москвою, Туреччина стала ключовим центром поставок російської нафти та нафтопродуктів. Наразі це третій за величиною одержувач російської нафти після Індії та Китаю та найбільший ринок для російських нафтопродуктів.

У деяких випадках Туреччині вдається використовувати імпорт уціненого російського пального, наприклад дизельного, для задоволення внутрішнього попиту, одночасно вигідно експортуючи дизельне пальне, вироблене на турецьких НПЗ, покупцям у Європі.

В інших випадках, як, наприклад, на заводі у Дьортйолі, нафтопродукти з Росії поставляються до Європи без будь-якого істотного перероблення, порушуючи санкції ЄС, що забороняють такий імпорт.

Тим часом російські морські перевезення нафти досягли двомісячного мінімуму.

Автор: Марк Ворошилов

Останні новини