В Україні банки масово блокують картки своїх клієнтів: стала відома причина
Українські банки все частіше блокують карти клієнтів через "тригерні" слова у призначенні платежів, які системи фінансового моніторингу вважають ризикованими.

В Україні почастішали випадки блокування банківських карток через формулювання у призначенні платежу, які автоматичні системи моніторингу класифікують як потенційно небезпечні. Банки пояснюють це необхідністю контролювати сумнівний грошовий обіг і запобігати незаконній підприємницькій діяльності, передає Dialog.UA.
Фінансові установи все частіше зупиняють операції з карток клієнтів, якщо у призначенні перекладу зустрічаються фрази:
- "за крипту";
- "обмін валют";
- "за товар / послугу" (при надходженні на особисту картку, а не на рахунок ФОП);
- "повернення боргу", якщо переклади повторюються регулярно.
Банки розглядають такі платежі як ознаки сумнівного бізнесу чи спроби обходу правил, і навіть як потенційне відмивання коштів. У результаті картка або окремі операції можуть бути тимчасово заблоковані до підтвердження легальності надходжень.
Для розблокування клієнтам зазвичай потрібно надати документи, що підтверджують походження коштів: податкові декларації, довідки про доходи, договори купівлі-продажу або надання послуг, чеки та накладні.
Також особливу увагу банки звертають:
- регулярні перекази від великої кількості відправників з наступним зняттям готівки;
- тих, хто веде підприємницьку діяльність через особисту картку, а не офіційний рахунок ФОП.
Такі клієнти автоматично потрапляють до категорії підвищеного ризику.
Крім того, банки посилили контроль за щомісячними обсягами приватних переказів. Для клієнтів з низьким або середнім рівнем ризику встановлюються умовні ліміти, їх перевищення може спричинити автоматичну перевірку та блокування операцій.
Експерти радять уважно формулювати призначення платежів навіть при звичайних переказах родичам і знайомим і не використовувати формулювання, які можуть спрацювати як "тригер" для блокування картки.
Як раніше Dialog.UA повідомляв, ПриватБанк попередив клієнтів, що без своєчасного оновлення персональних даних у "Приват24" їм загрожує блокування доступу до рахунків і фінансових операцій.
Також, нагадаємо, в Україні банки можуть блокувати картки за підозрілої активності, а для повернення коштів необхідно звернутися до відділення з документами та підтвердженням доходів.