Глобальний збій систем Microsoft Windows: у Держпецзв'язку України дали поради, як відновити роботу
У Держпецзв'язку заявили, що більшість українських організацій, яких торкнувся всесвітній ІТ-збій, відновили роботу.
19 липня світ зіткнувся з безпрецедентним збоєм комп'ютерних мереж, що працюють на операційній системі Microsoft Windows і використовують антивірусне програмне забезпечення CrowdStrike Falcon. Воно використовується великими корпораціями та державними організаціями у всьому світі для захисту від кібератак, захищаючи від підозрілої активності. Під час чергового поновлення програми стався масштабний збій. Він зокрема призвів до порушення роботи авіакомпаній, банків, бірж, поштових сервісів і навіть ЗМІ.
Як повідомили у Держпецзв'язку, більшість українських державних організацій і приватних компаній, які працюють з Windows, уже впоралися з проблемою. Тим не менш, на сайті українського відомства, що відповідає за кібербезпеку, опублікували інструкцію, як відновити роботу IT-систем.
Фахівці Держспецзв'язку України дали користувачам такі інструкції:
- завантажте Windows у безпечному режимі або у середовищі відновлення Windows;
- перейдіть до каталогу C:\Windows\System32\drivers\CrowdStrike;
- знайдіть файл з назвою "C-00000291*.sys" і видаліть його;
- перезавантажте комп'ютер або сервер.
Фахівці радять застосувати зазначений спосіб, поки фахівці CrowdStrike працюють над усуненням проблеми та не нададуть офіційної інформації.
За попередньою інформацією, глобальний збій був викликаний автоматичним оновленням антивірусу CrowdStrike для Microsoft Windows без належного попереднього тестування. Це спричинило колосальні збитки для корпоративних користувачів по всьому світу та їх клієнтів.
Нагадаємо, в Україні проблеми спостерігалися у клієнтів Sense Bank, "Нової пошти" й операторів мобільного зв'язку, зокрема абоненти Vodafone повідомляли про відсутність голосового зв'язку при збереженні доступу до Інтернету.